+421 948 303 353 info@jogazdravo.sk Prihlásenie
EN

O čo ide?

Tento populárny štýl jogy, ako naznačuje už samotný názov, sa praktizuje vo vyhriatej miestnosti. Teplota sa pohybuje okolo 40°C a vlhkosť vzduchu takisto okolo 40% takže sa na lekcii zaručene dobre zapotíte a zahrejete.

Výhody tohto štýlu jogy je, že telo potrebuje menej času na zahriatie pred náročnejšími pozíciami, a že intenzívne potenie počas cvičenia zvyšuje detoxikáciu a urýchľuje aj chudnutie.  

Síce sa často pojmy Hot joga a Bikram joga zamieňajú, nie je to úplne to isté. Bikram joga sa líši tým, že ide o ustálenú zostavu 26 pozícií a dvoch dychových cvičení, ktoré sa cvičia vždy v rovnakom slede a lekcia trvá približne 90 minút, zatiaľ čo Hot joga, môže byť akákoľvek zostava jogy cvičená vo vyhriatej miestnosti.  

Medzi najčastejšie benefity cvičenia Hot jogy sa uvádza (mnohé korešpondujú aj s benefitmi klasickej jogy):

  • Podpora detoxikácie
  • Zrýchlenie chudnutia
  • Zvýšenie flexibility
  • Prečistenie pleti
  • Nárast fyzickej sily
  • Redukcia stresu
  • Zvýšenie hustoty kostí

 

Ako sa na Hot jogu pripraviť? 

V deň, kedy idete cvičiť Hot jogu je treba sa dobre hydratovať a pokojne si do miestnosti môžete doniesť aj svoju fľašu s vodou. Určite si doneste aj svoj uterák na podložku, prípadne ešte jeden na tvár. Obliecť sa treba ľahko – existujú špeciálne krátke nohavice a podprsenky pre ženy, ako aj krátke nohavice pre mužov. Keďže sa budete zaručene silno potiť je dobré, aby koža mohla dýchať.

Minimálne 2-3 hodiny pred lekciou nejedzte ťažké jedlo. Ak je to nutné, posilnite sa len niečím ľahkým – banán alebo proteínová tyčinka. Po Hot joge si samozrejme môžete, a aj by ste si mali, dopriať výživné a plnohodnotné jedlo a dostatok tekutín.

 

Kontraindikácie Hot jogy, alebo na čo si dávať pozor

 

Keďže vo vyhriatej miestnosti sa naše telo stáva flexibilnejším, je to ideálny spôsob ako flexibilitu svojho tela zvýšiť. Samozrejme, pre ľudí, ktorí sú hypermobilní alebo hyperflexibilní to môže byť vcelku nebezpečné, pretože riskujú natrhnutie svalu či úponov a šliach a mali by byť obzvlášť opatrní. Zatiaľ čo regenerácia svalov sa deje pomerne rýchlo, vzhľadom na ich dostatočné zásobenie krvou, šľachy a úpony sa pre menší prítok krvi regenerujú oveľa pomalšie. Neznamená to ale, že ľudia so zvýšenou mobilitou kĺbov a flexibilitou šliach nemôžu jogu a Hot jogu praktizovať. Dôležité je pre nich, aby nešli na svoj maximálny rozsah a v pozíciách dostatočne zapájali svalstvo. Na svoj stav by takisto mali upozorniť lektora jogy, aby im dal potrebné inštrukcie, ako ásany praktizovať.

Ďalšou rizikovou skupinou sú jednoznačne ľudia s ochorením srdca a vysokým krvným tlakom. Úplne každý, kto na Hot joge pocíti neprimerané zrýchlenie búšenia srdca, sťažené dýchanie či bolesť na hrudníku, by mal okamžite opustiť miestnosť.

Hot jogu by sme takisto neodporúčali úplným začiatočníkom. Je dobré, ak už cvičiaci má nejaké skúsenosti s jogou a s praxou ásan, nakoľko ich praktizovanie vo vyhriatej miestnosti je o dosť náročnejšie oproti klasickej joge.

Ďalej tehotné ženy a ľudia s cukrovkou by sa tomuto druhu jogy mali vyhnúť. Aj keď pri rešerši zdrojov na tento článok, sme našli informáciu o tom, že tehotné ženy, ktoré boli na Hot jogu zvyknuté ešte z obdobia pred tehotenstvom, nemali s Hot jogou problém ani počas neho. Samozrejme, ak to zdravotný stav ženy dovoľuje.

 

Prečo cvičiť hot jogu práve v JOGA ZDRAVO?

Nové priestory JOGA ZDRAVO boli navrhnuté tak, aby sa každý cítil príjemne, mal dostatok priestoru a jogu si mohol vychutnať na plné dúšky.

Miestnosť na cvičenie Hot jogy je vybavená najmodernejšou technológiou – ohrevné panely zabezpečujú rovnakú teplotu v celej miestnosti, takže sa vám nestane, že by sa vám ušlo miesto rovno pri ohrevnom zariadení, kde je teplota najvyššia, alebo naopak, že sa ocitnete v kúte, kde sa vôbec nespotíte. 

Na mieru navrhnutá vzduchotechnika zabezpečuje automatickú výmenu čerstvého vzduchu vždy, keď zaznamená zvýšený obsah CO2, takže nebudete mať pocit, že sa v miestnosti nedá dýchať, ani pri vyššom počte ľudí. Vzduch, ktorý je menený v miestnosti na Hot jogu je dodatočne ohrievaný a zvlhčovaný, aby na Vás nefúkal studený, alebo vlažný vzduch a vždy obohatený vlhkosťou tak, aby bolo vždy miestnosti 40% vlhkosť, aby sa Vám nevysušili dýchacie cesty. 

K dispozícii má centrum aj špeciálne podložky na hot jogu, ktorú si môžete zapožičať, prípadne doniesť vlastnú.

Centrum JOGA ZDRAVO sa ako jediné v Bratislave môže pochváliť aj menšou miestnosťou na Hot jogu pre individuálnych klientov, ktorí si ju chcú vyskúšať alebo pravidelne cvičiť na individuálnej báze.

Prihláste sa na Hot jogu cez náš Rozvrh


Naše novinky na dosah

Prihláste sa k odberu našich noviniek o výnimočných akciách v JOGA ZDRAVO.
Prihlásením k odberu súhlasím so spracovaním mojich osobných údajov.

Zadajte správnu emailovú adresu

Trnavská cesta 41/A, Bratislava info@jogazdravo.sk +421 948 303 353