+421 948 303 353 info@jogazdravo.sk Prihlásenie
EN

“Som nesmierne šťastná, že môj obľúbený štýl jogy, Bikram joga, konečne zavítal aj na Slovensko! A ešte viac, že ide o nové a moderné priestory centra JOGA ZDRAVO, vybavené technikou s akou sa bežne v Bikram štúdiách nestretnete”, nadšene začína svoje rozprávanie naša nová lektorka Bikram jogy, Miška Kajzrová. Poďme ale pekne po poriadku a najprv si predstavme Bikram jogu ako takú.

Čo je Bikram joga?

Ide o druh hot jogy praktizujúci sa v miestnosti vyhriatej na cca 40°C a s vlhkosťou vzduchu 40%. Pozor, nie každá “hot joga” je aj Bikram joga. Bikram je zostava 26 pozícií z Hatha jogy a dvoch dychových cvičení. Zostava sa rozdeľuje na pozície v stoji a pozície na zemi a nemení sa, cvičí sa každú hodinu vždy rovnaká sekvencia. Celá lekcia trvá 90 minút a je vhodná pre každého bez rozdielu od kondičky, veku či váhy.

Počas lekcie sa precvičí každý sval, úpon, kĺb, šľacha, orgán aj žľaza a dokonale sa okysličí každá jedna bunka. Vďaka teplu a vlhkosti sa dobre spotíte, čo zabezpečí dokonalú detoxikáciu. Kožou sa vylúčia toxíny, ktorá sa tak stáva čistejšia a pevnejšia. Pomocou konzistentnej a pravidelnej praxe, si rýchlo vybudujete silu, flexibilitu, rovnováhu a výdrž, výsledkom čoho je štíhlejšie a zdravšie telo.

Ako som sa k Bikram joge dostala?       

“Po dlhom presviedčaní môjho kamaráta som sa na Bikram jogu vybrala vo chvíli, keď som si na bežiacom páse vo fitness centre poranila nohu. Moja prvá lekcia bola hotovým peklom. Doslova. Nič netušiaca som sa v miestnosti postavila na jediné voľné miesto, ktoré nezostalo voľné len tak náhodou, ale preto, že išlo o najteplejšie miesto v celej sále. Keď som po pol hodine chcela odísť, lektor ma presvedčil zostať ešte chvíľu a ako správna bojovníčka som vytrvala. A neľutujem to! Po hodine som sa cítila neuveriteľne ľahko a ihneď som sa zamilovala do kombinácie detoxikácie a dávky endorfínov, ktoré sa pri praxi vyplavujú,” popisuje Miška svoju prvú skúsenosť s Bikram jogou v Londýne.

Čím je Bikram joga iná?

Aktuálne svetom beží mnoho kontroverzných správ o zakladateľovi tohto obľúbeného a rozšíreného štýlu jogy, Bikramovi Choudhurym. Praví nadšenci sa však nedajú odradiť. Praktizovaním tohto štýlu jogy nedávame súhlas k správaniu z akého je Choudhury obvinený, pozeráme sa totiž ďalej, na reálne účinky a prospech, ktoré prax Bikram jogy prináša. Tiež sa povráva, že samotnú zostavu nevymyslel Bikram, ale naučil sa ju od jedného zo svojich učiteľov. Tak či onak, viac ako pôvod samotnej zostavy, sa sústreďme na jej prax a vplyv na telo i myseľ.

Účinky Bikram jogy

Podľa vedeckých výskumov pomáha pravidelná prax Bikram jogy s nasledovnými zdravotnými problémami:

-              Zlepšuje držanie tela

-              Zlepšuje mobilitu kĺbov a flexibilitu svalov

-              Napomáha lepšiemu tráveniu a krvnému obehu

-              Stimuluje endokrinné žľazy a posilňuje imunitu

-              Pomáha znižovať stres, úzkosť, poruchy spánku a chronickú únavu

-              Predchádza a uľavuje od chronickej bolesti (chrbát, kolená, migrény)

-              Dodáva energiu a entuziazmus

 

Čo ma motivuje sa k Bikram stále vracať?

“Ide o ten samotný fyzický a mentálny prežitok, ktorý nemožno pochopiť, len zažiť,” vysvetľuje Miška a ďalej pokračuje: ”Určite je to detoxikácia, napnutá a čistá pleť, silné a flexibilné telo, silnejšie srdce, lepšia mobilita kĺbov a svalový tonus. Vďaka opakujúcej sa zostave máte možnosť vidieť svoj progres z hodiny na hodinu. A nebudem klamať, stala som sa závislou na dávke endorfínov, ktorá sa po lekcii vyplaví,” usmieva sa Miška.

Pred tým, ako začnete s Bikram jogou, určite sa poraďte so svojím lekárom. Vysoký krvný tlak či problémy so srdcom alebo vyšší vek môžu byť kontraindikáciou.

Ako sa na lekciu Bikram jogy pripraviť a čo si so sebou doniesť?

Miška, ako skúsená cvičiaca a lektorka radí: “Určite sa už celý deň pred lekciou Bikram jogy dobre hydratujte. Aspoň tri hodiny pred jogou nejedzte veľké alebo ťažké jedlo, ideálne nič, alebo len niečo malé, ako napr. banán alebo proteínová tyčinka. Na lekciu si doneste svoj uterák, budete sa zaručene potiť. Oblečte sa ľahko. Existujú špeciálne šortky a podprsenky pre ženy alebo krátke nohavice pre mužov, v ktorých bude vaša pokožka môcť dýchať. Do sály si môžete zobrať aj fľašu s vodou. Ideálne je sa osprchovať pred lekciou a po nej si pot z tela utrieť uterákom, aby sa minerály vyplavené pri cvičení opäť vstrebali. Samozrejme, je vhodné doplniť vodu a minerály, napr. kokosová voda, prípadne voľnopredajné farmaceutické doplnky.”

V nových priestoroch do rozvrhu pribudnú lekcie Bikram a Hot jogy, aby ste si účinky tejto metódy cvičenia jogy mohli užiť každý jeden deň.

Lekciami Bikram a Hot jogy Vás v našich nových priestoroch prevedú tieto lektorky:


Naše novinky na dosah

Prihláste sa k odberu našich noviniek o výnimočných akciách v JOGA ZDRAVO.
Prihlásením k odberu súhlasím so spracovaním mojich osobných údajov.

Zadajte správnu emailovú adresu

Námestie slobody 13, Bratislava info@jogazdravo.sk +421 948 303 353